Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008

Παγος...στις τιμες-μειωσεις...για τα ματια


Σε «πάγωμα» ή και μειώσεις τιμών σε ορισμένα προϊόντα προχωρούν εταιρείες τροφίμων και σούπερ μάρκετ, υπό την απειλή δημοσιοποίησης «μαύρης λίστας» με επιχειρήσεις που αισχροκερδούν.


Η αλυσίδα Α-Β Βασιλόπουλος, η οποία προχώρησε την περασμένη Δευτέρα σε μειώσεις τιμών σε βασικές κατηγορίες προϊόντων (γάλατα ψυγείου, γιαούρτια, παιδικές πάνες και απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων 5% φθηνότερα και όλα τα ρύζια, όσπρια και ζυμαρικά 8% φθηνότερα), κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της προανήγγειλε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα ανακοινώσει και άλλες μειώσεις τιμών.


Επίσης, ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος ανακοίνωσε ότι από 9 Ιουνίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2008, μειώνει κατά 5% τις τιμές σε 1.000 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (προϊόντα Carrefour) στους πελάτες των Carrefour και Champion Μαρινόπουλος που διαθέτουν κάρτες Club Carrefour και Κερδοκάρτα.


Επίσης, «πάγωμα» και μειώσεις τιμών έχουμε από τις εταιρείες:
Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (μειώσεις),

Κατσέλης (μειώσεις στο προϊόντα άρτου),

Coca Cola (πάγωμα ανατιμήσεων),

Μινέρβα (πάγωμα ανατιμήσεων),

Βeiersdorf (μειώσεις στα προϊόντα Νivea),

Ρrocter & Gamble (μειώσεις σε παιδικές πάνες και απορρυπαντικά πλυντηρίου)

και Κraft (πάγωμα ανατιμήσεων).


Σήμερα , η Metro ανακοίνωσε μειώσεις τιμών από 4% μέχρι 20% σε 1.000 κωδικούς που καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων διατροφής (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα).


Από την περασμένη Δευτέρα, σχετικές ανακοινώσεις είχαν κάνει 16 εταιρείες για διάφορα είδη.


Ωστόσο, οι μειώσεις που ανακοινώνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι «σταγόνα στον ωκεανό» των ανατιμήσεων που είχαν προηγηθεί και, ποιος μπορεί να εγγυηθεί μακροπρόθεσμα τη σταθερότητα των τιμών με «συμφωνίες κυρίων»?


Τα στοιχεία από τους ισολογισμούς του 2007 δείχνουν ότι υπάρχουν πολύ ψηλά περιθώρια κέρδους σε κλάδους όπως το χονδρικό-λιανικό εμπόριο, τα τρόφιμα-ποτά, τα απορρυπαντικά κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: